Таку пропозицію озвучив заступник Хустського міського голови Микола Анишинець. Зокрема, він повідомив наступне:
Про доцільність подальшого функціонування комунального підприємства «ЖЕК № 2» м. Хуст
Станом на 01.06.2013 року на балансі комунального підприємства «ЖЕК № 2» м. Хуст перебуває 68 будинків. В зв’язку з тим, що фактична оплата населенням за послуги підприємства складає близько 60 %, заборгованість за комунальні послуги становить понад 1 мільйон гривень і в порівнянні з 01.01.2013 року – зросла на суму понад 100 тисяч гривень. Підняття в 2013 році тарифів на комунальні послуги призвело лише до збільшення заборгованості за комунальні послуги. Надання з міського бюджету фінансової допомоги комунальному підприємству «ЖЕК № 2» не впливає кардинально на якість та повноту надання послуг жителям багатоквартирних будинків м. Хуст. За таких обставин, КП «ЖЕК № 2» не надає і в подальшому надавати повноцінні та якісні комунальні послуги не може.
Альтернативою щодо раціонального обслуговування житлового фонду міста є створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Для мене важливо, щоб створення ОСББ в м. Хуст не було актом втечі від ЖЕКу, а виступало проявом бажання отримати краще обслуговування.
Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків — це найкраща перспектива, оскільки кошти використовує не ЖЕК, а мешканці будинку. Вони перевіряють доцільність використання коштів та якість виконаних робіт. Їм жити в цьому будинку, їм за нього й відповідати.
В м. Хуст створено 31 ОСББ та житлові кооперативи. Найбільша проблема у створенні об’єднання співвласників (ОСББ) – це перший капітальний ремонт житлового будинку перед створенням ОСББ. Популістична (і нереалістична) обіцянка держави про фінансування першого капремонту будинку при передачі його на баланс (в обслуговування) ОСББ завдала величезної шкоди реформі в комунальній галузі, фактично зупинивши процес активного створення ОСББ.
Чи є вихід з цієї патової ситуації? Є. Це приклад вирішення цієї проблеми європейськими державами. Способів є кілька: поділ житлового фонду на категорії і визначення котрі саме категорії підпадають під таке зобов’язання влади; активна модернізаційна політика з державною долею фінансування 15-25% і низькопроцентні банківські кредити; створення револьверних фондів. Та на жаль, рішення такі мають бути прийняті у вищих ешелонах влади, а не в Хустській міській раді.
Як не крути, а реформування системи ЖКГ потрібне. Тому, в м. Хуст ми маємо самостійно створити умови для конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг. В зв’язку з цим необхідно:
Перше: створити комісію з працівників служб Хустської міської ради та депутатів щодо доцільності подальшого функціонування КП «ЖЕК № 2» м. Хуст.
Друге: виокремити із компетенції КП « ЖЕК №2 » м. Хуст наступні послуги:
– технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення – дану послугу щоб надавало підприємство, яке безпосередньо займається водопостачанням та водовідведенням, тобто комунальне підприємство «Хустське ВУВКГ»;
– обслуговування димовентиляційних каналів – виконавця послуг слід визначати на конкурсній основі;
– дератизація та дезінсекція – послуга не вимагає значних витрат і, тому може бути профінансована за рахунок міського бюджету. Надавати послугу може санепідемстанція.
Приклад такого виокремлення послуг у Хусті вже є. Це збирання, вивезення та утилізація твердих побутових відходів для жителів багатоквартирних будинків. Виконавцем було комунальне підприємство «ЖЕК № 2», а з 01.04.2011 року стало товариство «АВЕ Виноградово».
Третє: розпочати роботи щодо функціонування на території міста Хуст керуючих компаній, із вільною можливістю вибирати таку компанію рішенням загальних зборів будинку, що дасть шанс мешканцям контролювати якість послуг у будинку. На відміну від ЖЕКів – керуючі компанії не надають комунальні послуги, а укладають угоди на виконання певного обсягу робіт. Тобто, компанія виступає замовником робіт, наймає для надання комунальних послуг приватні фірми чи комунальні підприємства, в тому числі ЖЕК. Робить це на конкурсній основі.
Тут, важливо і необхідно оголосити та провести тендер серед керуючих компаній на право обслуговувати міський житловий фонд. Це можуть бути компанії з різних міст України – Хуста, Ужгорода, Києва, Львова тощо. Умови тендеру мають були жорстко виписані, аби не натрапити на організацію чи підприємство, яке не має ні спеціальної бази, ні фахівців, які змогли б обслуговувати будинки. Один з плюсів керуючих компаній — це відповідальність за виконані роботи, коли керуючі компанії відповідають за експлуатацію будинку. І якщо ремонт даху зроблено погано, то переробляти все доведеться вже власним коштом.
Четверте: В м. Хуст не може бути єдиного тарифу для всіх багатоповерхових будинків міста. Тариф має бути розрахований і затверджений окремо по кожному будинку. Прикладом є багато міст України, зокрема місто Бровари, Київської області.
Безперечно, ремонт всіх дахів, під’їздів та всіх внутрішніх комунікаційних мереж не буде проведено за — один чи два роки. Але збільшення кількості та якості ремонтів слід чекати.
Переконаний – реформа ЖЕКу вкрай потрібна.
Альтернативою щодо раціонального обслуговування житлового фонду міста є створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Для мене важливо, щоб створення ОСББ в м. Хуст не було актом втечі від ЖЕКу, а виступало проявом бажання отримати краще обслуговування.
Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків — це найкраща перспектива, оскільки кошти використовує не ЖЕК, а мешканці будинку. Вони перевіряють доцільність використання коштів та якість виконаних робіт. Їм жити в цьому будинку, їм за нього й відповідати.
В м. Хуст створено 31 ОСББ та житлові кооперативи. Найбільша проблема у створенні об’єднання співвласників (ОСББ) – це перший капітальний ремонт житлового будинку перед створенням ОСББ. Популістична (і нереалістична) обіцянка держави про фінансування першого капремонту будинку при передачі його на баланс (в обслуговування) ОСББ завдала величезної шкоди реформі в комунальній галузі, фактично зупинивши процес активного створення ОСББ.
Чи є вихід з цієї патової ситуації? Є. Це приклад вирішення цієї проблеми європейськими державами. Способів є кілька: поділ житлового фонду на категорії і визначення котрі саме категорії підпадають під таке зобов’язання влади; активна модернізаційна політика з державною долею фінансування 15-25% і низькопроцентні банківські кредити; створення револьверних фондів. Та на жаль, рішення такі мають бути прийняті у вищих ешелонах влади, а не в Хустській міській раді.
Як не крути, а реформування системи ЖКГ потрібне. Тому, в м. Хуст ми маємо самостійно створити умови для конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг. В зв’язку з цим необхідно:
Перше: створити комісію з працівників служб Хустської міської ради та депутатів щодо доцільності подальшого функціонування КП «ЖЕК № 2» м. Хуст.
Друге: виокремити із компетенції КП « ЖЕК №2 » м. Хуст наступні послуги:
– технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення – дану послугу щоб надавало підприємство, яке безпосередньо займається водопостачанням та водовідведенням, тобто комунальне підприємство «Хустське ВУВКГ»;
– обслуговування димовентиляційних каналів – виконавця послуг слід визначати на конкурсній основі;
– дератизація та дезінсекція – послуга не вимагає значних витрат і, тому може бути профінансована за рахунок міського бюджету. Надавати послугу може санепідемстанція.
Приклад такого виокремлення послуг у Хусті вже є. Це збирання, вивезення та утилізація твердих побутових відходів для жителів багатоквартирних будинків. Виконавцем було комунальне підприємство «ЖЕК № 2», а з 01.04.2011 року стало товариство «АВЕ Виноградово».
Третє: розпочати роботи щодо функціонування на території міста Хуст керуючих компаній, із вільною можливістю вибирати таку компанію рішенням загальних зборів будинку, що дасть шанс мешканцям контролювати якість послуг у будинку. На відміну від ЖЕКів – керуючі компанії не надають комунальні послуги, а укладають угоди на виконання певного обсягу робіт. Тобто, компанія виступає замовником робіт, наймає для надання комунальних послуг приватні фірми чи комунальні підприємства, в тому числі ЖЕК. Робить це на конкурсній основі.
Тут, важливо і необхідно оголосити та провести тендер серед керуючих компаній на право обслуговувати міський житловий фонд. Це можуть бути компанії з різних міст України – Хуста, Ужгорода, Києва, Львова тощо. Умови тендеру мають були жорстко виписані, аби не натрапити на організацію чи підприємство, яке не має ні спеціальної бази, ні фахівців, які змогли б обслуговувати будинки. Один з плюсів керуючих компаній — це відповідальність за виконані роботи, коли керуючі компанії відповідають за експлуатацію будинку. І якщо ремонт даху зроблено погано, то переробляти все доведеться вже власним коштом.
Четверте: В м. Хуст не може бути єдиного тарифу для всіх багатоповерхових будинків міста. Тариф має бути розрахований і затверджений окремо по кожному будинку. Прикладом є багато міст України, зокрема місто Бровари, Київської області.
Безперечно, ремонт всіх дахів, під’їздів та всіх внутрішніх комунікаційних мереж не буде проведено за — один чи два роки. Але збільшення кількості та якості ремонтів слід чекати.
Переконаний – реформа ЖЕКу вкрай потрібна.