У четвер, 13 листопада, в Закарпатській облдержадміністрації відбулася нарада з приводу оптимізації тарифів на пасажирські перевезення.
Це вже друга така зустріч за останній час. Перевізники акцентують: наразі на Закарпатті найнижчий тариф в Україні, й знову нарікають на дороге пальне та здорожчання запчастин через зміни в курсі валюти. До слова, підприємці мали попередньо подати свої обчислення складників тарифу, утім в “економічного” департаменту обласної державної адміністрації до них виникли зауваження. Так, різні АТП подали інформацію про однакові показники зі значною розбіжністю у цифрах – ідеться про різні ціни на однакові комплектуючі, про витрати на паливо-мастильні матеріали тощо. Підприємців попросили актуалізувати дані, а також дорікнули, що зарплата, яку вони “показують”, є мінімальною, хоча вже була домовленість про рух до легалізації виплат.
Натомість перевізники наголошують на тому, що чинний тариф, який діє для пасажирських перевезень в області – 0,32 грн за пасажиро-кілометр – є для них практично збитковим, й наполягають на його підвищенні. Також скаржаться: справу перехоплюють “нелегали”, яких, стверджують підприємці, цитуючи дані Мінтрансу, на ринку України до 70%. Представники економічного підрозділу ОДА натомість зазначають: дійсно, варто формувати тариф, який відповідає реальності. Але до його визначення слід підходити комплексно, з підтверджуючими документами, і обґрунтовано, й із думкою про людей – користувачів послуг.
До слова, за даними служб, якщо кілька років тому у галузі працювати близько чотирьохсот підприємств чи підприємців – фізичних осіб, то нині їх 198, що свідчить про монополізацію галузі. А з чотирьох тендерів, оголошених протягом року як конкурси на визначення надавача послуг, три не відбулися.
За матеріалами прес-служби Закарпатської ОДА