В Ужгороді “Батьківщина” задобрює виборців пряниками, лавицями та латанням доріг (фото)

В Ужгороді “Батьківщина” задобрює виборців пряниками, лавицями та латанням доріг (фото)

На вулиці Минайській в Ужгороді робітники у накидках із символікої партії ВО «Батьківщина» розпочали ремонт подвір’я біля кількох багатоповерхівок. Про цей факт представники ОПОРИ повідомили поліцію. Крім цього, на вулиці Митній в Ужгороді встановили лавиці із символікою та номером у виборчому бюлетені політичної партії ВО «Батьківщина». Також, як повідомили ОПОРІ, в Ужгороді на вулиці Гагаріна перехожим роздавали пряники із символікою цієї ж партії та іменем кандидата в депутати Ужгородської міської ради Станіслава Пономарьова. 

19 жовтня на вулиці Минайській в Ужгороді люди в білих накидках із символікою політичної сили ВО «Батьківщина» розпочали ремонт подвір’я кількох багатоквартирних будинків. Оскільки виконувалися роботи і водночас люди демонстрували партійну символіку партії, що висунула кандидатів, у тому числі до міської ради, представники ОПОРИ повідомили про подію поліцію щодо факту можливого підкупу виборців. Також, як стало відомо, інші очевидці також викликали на місце події правоохоронців. На місці  спостерігачу ОПОРИ вдалося дізнатися, що, як повідомили люди, які виконували роботи, вони монтували дорогу з усного погодження голови ОСББ. Однак після приїзду поліції на місце події, робітники, які виконували роботи, покинули локацію.

«Закликаємо поліцію Закарпаття оперативно з’ясувати ситуацію щодо організаторів так званого «агітаційного ремонту» з метою профілактики подальших подібних акцій в останній тиждень агітаційної кампанії», – зазначає координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Закарпатській області Ярослав Гулан.

На вулиці Митній в Ужгороді спостерігач ОПОРИ 19 жовтня виявив дві лавиці із логотипом та назвою партії ВО «Батьківщина». Також на лавиці нанесли номер партії у виборчому бюлетені – 20. Про факт наявності «агітаційної» лавиці спостерігачі ОПОРИ готують звернення до поліції – для перевірки на предмет підкупу виборців.

Також, як стало відомо Громадянській мережі ОПОРА, 19 жовтня в Ужгороді на вулиці Гагаріна людям роздавали пряники із логотипом партії ВО «Батьківщина» та іменем кандидата в депутати Ужгородської міської ради від цієї політичної сили – Станіслава Пономарьова (наразі – чинний депутат міської ради від партії «Відродження»).

Фото з пряником надане ОПОРІ користувачем фейсбуку Стасом Шаваловим

Також 17 жовтня спостерігачка ОПОРИ зафіксувала інформаційну дошку з агітаційними листівками різних кандидатів, яку розмістили на території Холмківської сільської ради, в якій знаходиться приміщення дільничної виборчої комісії. Йдеться про агітаційні плакати із символікою політичних сил ВО “Батьківщина”, “Європейська солідарність” та “Слуга народу”. Щодо цього факту ОПОРА готує заяву до поліції.

«У Виборчому кодексі чітко прописано, де розміщувати друковану агітацію не можна, і це, зокрема, на будівлях та в середині приміщень державних чи муніципальних установ, – зазначає координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Закарпатській області Ярослав Гулан. – Також заборонено проводити агітацію, що супроводжується роздачею продуктів харчування будь-якої вартості. Пр цьому ОПОРА закликає утриматися від маркування продуктів харчування символікою партії».

Згідно з частиною 16 статті 57 Виборчого кодексу забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної власності.

Згідно з частиною 6 статті 57 Виборчого кодексу України забороняється проведення передвиборної агітації або надання виборцям, закладам, установам, організаціям незалежно від їх підпорядкування та форми власності грошей, подарункових сертифікатів, продуктів харчування та спиртних напоїв, товарів (крім матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки та брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, такі як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі та інші матеріали передвиборної агітації, вартість яких не перевищує 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян), пільг, переваг, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних та нематеріальних активів, у тому числі від імені благодійних організацій, засновниками або членами яких є кандидат (кандидати), партія (місцева організація партії), та інших благодійних організацій, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата (кандидатів), партію (місцеву організацію партії) або згадуванням імені кандидата, назви партії (місцевої організації партії), символіки партії.

Варто зазначити, що експерти ОПОРИ підготували детальний текстовий експлейнер про різновиди підкупу, відповідальність за нього та алгоритм дій з боку суб’єктів виборчого процесу, виборців та поліції.

За коментарями звертайтеся:
Ярослав Гулан, координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Закарпатській області
тел.: 0976446639; 09903198862
e-mail: zakarpattya@opora.org.ua
Ольга Беца, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області
тел.: 0502309596
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
Новини партнерів

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *