
• Руслане Тарасовичу, коли і як була створена кафедра екології та охорони навколишнього середовища?
– Вона заснована на базі кафедри загальної та неорганічної хімії. У 1993 р. її перейменували на кафедру хімічної технології та виробничої екології, а вже 31 жовтня 2002 р. має ту назву, що й сьогодні. Із 2001-го й дотепер її очолює доктор хімічних наук, професор С. Ю. Чундак.
• Як проходять пари у студентів?
– Студенти відвідують лекційні заняття, а потім лабораторні, які поділені на дві частини: спочатку опановують теоретичну частину матеріалу, а вже потім проводять експерименти в лабораторії. Як правило, одне заняття триває від 4 до 6 годин. Спочатку студенти швидко складають теоретичну складову, аби показати, що вони вивчили матеріал, який потрібно знати на сьогоднішнє заняття, а весь інший час під наглядом викладача і лаборанта займаються винятково хімічними експериментами.
• І скільки таких лабораторій на кафедрі екології та охорони навколишнього середовища?
– Наразі таких 6. Заняття з екологічних дисциплін там проводять не лише для студентів нашої кафедри, а й для студентів інших факультетів: математичного, біологічного, стоматологічного, інженерно-технічного. Наші студенти повинні вміти працювати з реактивами, тому найчастіше їх можна знайти саме в лабораторіях. На жаль, у багатьох вишах лабораторні заняття вже виконують на комп’ютері.
• Руслане Тарасовичу, а яка ситуація з технічним забезпеченням лабораторій: чи вистачає реактивів і чи безпечні вони?
– З технічним забезпеченням важкувато: деяке обладнання трохи застаріле, деяке – нове. Проте керівництво шукає можливості дати студенту реактиви у руки. Усі досліди, які проводять наші підопічні, безпечні, тож боятися нема чого. Також на факультеті є 3 комп’ютерні аудиторії, в яких студенти із різних кафедр виконують деякі практичні завдання.
• Куди після отримання диплому еколога студенти влаштовуються на роботу? Де вони можуть працювати?
– Випускники мають можливість влаштуватися вчителями-екологами: попит на них є, бо багато вчителів, які викладають цей предмет у школах, не мають відповідної освіти й диплому. Також мають змогу працювати в усіх організаціях, котрі займаються охороною довкілля, серед яких і санепідемстанція, і басейнове управління, і водоканал. Загалом, наші колишні студенти мають хороші відгуки на роботі, що свідчить про високий рівень навчання.
Вікторія Кузьма,
студентка відділення журналістики
студентка відділення журналістики