Символічні коники Євгена Бакая з Ясіня ведуть угору

“Сни і безсоння” називається акварельно-фотографічний проект пошукового митця з Ясіня на Рахівщині Євгена Бакая. Розгорнула його творча спілка “Спілка фотохудожників Закарпаття” у Карпатському виставковому центрі Міжнародної федерації фотомистецтва, що. на теренах обласного краєзнавчого музею в сивому Ужгородському замку. Глядача порадували дванадцять художніх і 23 світлинні роботи автора.
Займається Є.Бакай аквареллю і станковим живописом, художньою фотографією. Взяв участь у 34-х фотовиставках та 27-ми художніх виставках в Україні та за кордоном. Має перемоги, нагороди. Головний рефрен творчості — життя в горах через осібні символічні образи.
Вражають наскрізний оптимізм, переданий через доцільні барви, акварелі “На зміну погоди”, єдиної живописної на цій виставці дивовижної роботи “Зимова гра кольору”. Приємною є схильність до сприйняттєвої дуальності в творі “Зимове тепло”. Продовжує цю картину гарна робота “У холоді”, де на скрипучому морозі зображені стіжки напрочуд теплі, як і в акварелі “Зустрівшись з останнім променем”. Яскраві органічні кольори приваблюють у творах “Вечоріє”, “Ранковий настрій”.
А от на світлинах — сни з конями несуть і нас у сни власні й від споглядання фотографій. Взагалі дороги, коні всі зіткані з очікування-передчуття позитивних змін. Ці фото — свого роду ніби символічна “документалістика” загалом усього творчого процесу митця Євгена. Тому композиційно вартувало б почати розгортання виставки-проекту саме з неї, документалістської символіки, а далі вже переходити до акварелі та живопису. Це ліпше б втілило суть задуманого.
Як власний підсумок від побаченого скажу, що порадів умінню Бакая передати дійсно об’ємну (аж геть вселенську) природу Рахівщини, дати глядачеві відчуття реальної висоти зображеного, відриву від схилів і справжнього польоту над цим грішним світом.
— В цьому — сила, — підмітив палкий чорнороб духовного життя краю, лідер згаданого вище осередку фотомайстрів Володимир Ньорба. — Бачимо, що за істиною не обов’язково їздити у Венецію, суть життя можна побачити і тут — на Батьківщині.
Схожа на один із світанків на виставці, виконувач обов’язків директора обласного краєзнавчого музею Андрея Ронай пораділа, що подібні різнопланові роботи урізноманітнюють роботу музею. Адже, пропагуючи нашу різночасову культуру, слушно зазначила, переможемо і у цій війні з росією.
Проректор із наукової роботи Карпатського університету імені Августина Волошина Михайло Басараб давно знайомий з Євгеном Бакаєм, часто починає від нього свої гірські переходи, аматором яких є віддавна. Тому десь і він був натхненником виставки на теренах рідного краю, нагадуючи авторові: “Досить балувати своїми роботами Японію — показуй їх краянам”. Думка слушна. Тим більше, що й реалізація її, завдяки В.Ньорбі з соратниками, не забарилася.
До речі, світлини створювалися довго, в стилі мультиекспозиції (кадр накладається на кадр). І, повідомив сам винуватець митецької фієсти Євген Бакай, пішло на це більше чотирьох років.
Василь ЗУБАЧ.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *