Як іспанський лоукост Vueling обдурює своїх клієнтів і як цьому протидіяти

Поради для подорожуючих від фінансового експерта з Ужгорода Інни Конар.
Покупкою білетів на літак, потяг, автобус, паром, концерт, фільм, у музей, бронювання житла, автівки тощо, сидячи дома на дивані, тобто on-line, нікого не здивуєш. Звична і зручна справа, яка економить час і гроші.
Однак, має свої підводні каменюки і подеколи несе в собі ризик стати жертвою шахраїв. Якщо Ви гадаєте, що перевіривши сайт, час роботи продавця на ринку і т.д., захистите себе, то це не зовсім так.
Ціль мого допису проінформувати, застережити і розповісти, як діяти в таких неприємних випадках.
Якось вирішила я відвідати La Palma. Пошукала авіакомпанії, які здійснюють перевезення пасажирів на острів і обрала із них найоптимальнішу за ціновою політикою, іспанський лоукост Vueling.
Мені уже доводилось користуватись послугами іспанської авіакомпанії Volotea і свій попередній позитивний досвід я автоматично перенесла на незнайомого перевізника. Перевірила лише скільки років працює Vueling. Число «15» викликало довіру.
Зрештою, першого вересня 2019р. придбала білети в обидва напрямки. Через три дні мені приходить sms-повідомлення про перенесення зворотнього рейсу. Не встигла я осмислити зміни, як отримала повідомлення про відміну обох рейсів і пропозицію перебронювати білети у іншому напрямку, або ж отримати, сплачені раніше, кошти за квитки назад на свою картку. Вибрала останній варіант.
Vueling прислала мені електронний лист з інформацією, що 6 вересня гроші були повернуті на мій Apple-рахунок (оплата здійснювалась через Apple-pay).
Пройшов тиждень. Жодні кошти не поступили на мою картку. Я починаю хвилюватись і звертаюсь до авіакомпанії. Відповідають, що треба почекати 5-10днів.
Як ви уже розумієте, ситуація не змінилась ні через місяць, ні через півтора. За цей час мені пропонували почекати 10 днів, 30днів, обіцяли вияснити «де мої гроші затримались». Врешті, відповіли, що Vueling гроші відправила, а чому я їх не отримала, повинна з’ясовувати у свого банку, тобто ПриватБанку.
Зауважу, на листи із проханням надати мені код платежу, або інші підтверження повернення коштів, Vueling взагалі не відповідала.
Скажу одразу, я не обмежилась перепискою з авіакомпанією, оскільки уже встигла ознайомитись в інеті з клієнтськими відгуками про Vueling (жаль, що не здогадалась зробити це ще до покупки) і жахнулась. На усіх форумах, у коментарях на сторінці авіакомпанії в ФБ були суцільні скарги щодо постійних затримок, відмін рейсів, стабільну втрату зареєстрованого багажу пасажирів, неякісного сервісу, неповернення грошей за відмінені рейси, втрачений багаж.
Більше того, в ФБ навіть є об‘єднання, потерпілих від шахрайств Vueling : https://www.facebook.com/vueeeeeeling/.
Купівля білету на літак Vueling – це лотерея з ймовірністю виграшу, тобто реального польоту, 10%. Дивує лише, як така шахраювата компанія, пропрацювала на ринку перевезень 15 років.
Щодо моїх дій:
1)переписку з Vueling через усі можливі канали продовжую,
2)звернулась із скаргами на Vueling до іспанського регулятора ([email protected]), Apple, MasterCard,
3)ініціювала через ПриватБанк процедуру chargeback (оскарження транзакції) – заявка 997523 від 14.09.2019р . ПриватБанк передав дані спірної транзакції платіжній системі Mastercard для розгляду претензії 20.09.2019р.
Власне, позитивного результату очікую саме від chargeback. Більшість людей про таку можливість не знають і мовчки змиряються із втратою коштів. Між тим, процедура довготривала (до 120 – 540 днів), але реально працююча.
Коротко про chargeback тут ⬇️:
Одразу зазначу, що оскарження транзакції можливе лише, якщо ви здійснювали оплату з картки. При платежах готівкою, через електронні гаманці тощо процедура chargeback не ініціюється.
Усім бажаю безпечних покупок on-line і не забувайте заздалегідь перевіряти продавців, термін їх роботи на ринку, ліцензіі, репутацію, ознайомлюватись з відгуками клієнтів.
Бережіться Vueling !!! 🙂
Інна Конар
#Vueling, #MasterCard, #Apple, #PrivatBank, #chargeback, #Visa

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *