Фінськи аферисти “розвели” закарпатську журналістку

Фінськи аферисти “розвели” закарпатську журналістку
Редактор газети “Сила Народного Контролю” Лариса Ступак (Лора Приходько) потрапила в халепу на території Фінляндії, в родинній автівці потік патрубок. Для усунення неполадки звернулися на станцію технічного обслуговування. Виявилося, що тамтешні майстри непроти розвести “лохів” з України. Правда вони не знали на кого нарвалися…
16.08.18 р. в нашому авто від старості розірвало трубку, з якої полилась вода з охолоджувальної системи. В той момент ми знаходились в подорожі по Фінляндії. Найближчим містом нашого довгого маршруту виявилось місто Соткамо (Sotkamo) До нього було приблизно 50 км.
Ми ледве доїхали до нього. Приходилось постійно зупинятись і підливати воду в систему. З собою в нас було лише дві 5-ти літрових каністри води. І от, нарешті, ми заїхати на СТО, яке ви бачите на фото.
Там нас зустрів майстер на ім”я Alpo Korhonen, якому ми пояснили, що витікає вода з системи і треба поміняти трубку. Вона була невеличка, приблизно 10 -15 см, гумова, зажата з двох боків хомутами на металевих трубках.
Алпо з розумним виглядом подивився під капот, пішов відрізав кусок трубки від тої, що знаходилась тут же, в нього в майстерні, і сказав:
– Приходьте за машиною через годину. Я зніму вашу стару трубку і заміню її на цю.
Ми пішли гуляти по магазинах, прийшли через годину, Алпо з тим же розумним виглядом, зі скляним виразом обличчя, сказав:
– Приходьте через годину. Я ще не закінчив.
Ми знов погуляли по місту, повернулись в СТО, і що думаєте нам сказав той Алпо? Знов попросив прийти через годину. Тоді я спитала Алпо: – А що відбувається? В чому проблема? Ви напишіть нам на аркуші назву тої трубки по-фінські і ми підемо купимо її в магазині автозапчастин. Заміните на нову, якщо з тою старою не виходить. Може вона не підходить та, що ви відрізали від якогось шлангу. Магазин запчастин знаходився неподалік. Біля магазину “Lidl”. На що Алпо відповів, що трубка в нього є, і навіть показав мені , що вона вже стоїть на місті, затягнута хомутами. І ще повідомив, що замінив не одну трубку, а дві, ( ми його про це не просили, адже вона не підтікала). Я просила пояснити, в чому ж тоді проблема, адже трубки вже стояли на своїх місцях. Я бачила це своїми очима. Майстер сказав, що він ніяк не може затягнути хомути, тому що, трубка і хомути знаходяться дуже в незручному місті. Ми переконались, що трубки стоять на своїх місцях, на хомутах, але чомусь Алпо каже, що треба почекати ще годину. Не зручно було наполягати на тому, в чому я не дуже розумілась, тому, ми знов пішли на екскурсію по місту. Зателефонували своїм друзям і зустрілись з ними , раз сталась така нагода.
Через годину наші фінські друзі передзвонили майстру і спитали чи можна забрати машину? Знаєте що він відповів? Правильно!
– Нехай прийдуть через годину! І це вже почало серйозно напружувати. Але то був лише початок. Алпо говорив нам “ прийдіть через годину” П”ЯТЬ разів. Нічого не пояснюючи, ні нам, ні нашим друзям фінам, він просто постійно повторював, як папуга : “прийдіть через годину”. Мені здалось, що він був п”яним і від того таким неадекватним. Але так здавалось лише мені. Чоловік присоромив мене: “Ти розумієш що говориш? Це Фінляндія! Найкраща країна Європи! Тут неможливо, щоб люди під шафе ходили на роботу. ”
Коли звечоріло, ми вже разом із друзями, пішли на то кляте СТО за машиною. В гаражі горіло світло. Алпо зі скляними очима, сказав прийти на наступний день, тому що вже темно і він хоче йти додому. Мої прохання про те, що ми знаходимось дуже далеко від нашого кемпінгу і нам нема чим добратись туди і приїхати завтра за своєю машиною без машини, також неможливо, не викликали жодної емоції на його обличчі. В чому полягала реальна проблема з тою клятою 10-ти сантиметровою гумовою трубкою він пояснити не міг. Просто повернувся і пішов. Що було робити?
Після такої розмови, наші друзі відчували себе не дуже комфортно. Їм було ніяково за свого земляка, але вони ще не знали, що то був лише початок негарної фінської історії. Друзі дали нам машину дружини одного з них, щоб ми могли доїхати до кемпінгу і прокататись, на прохання майстра Алпо ще біля 200км. До речі: някої довіренності там не потрібно. Просто береш ключи у власника авто і їдеш.
На наступний день, на наше прохання, наші друзі постійно телефонували Алпо і питали чи готова машина, чи можна її забрати і скільки буде коштувати ремонт. Алпо сказав, що він планує взяти з нас 250 евро і біля 11-ой години він дозволив приїхати за машиною. Я подумала, можливо, він так пожартував, на рахунок 250 евро. Але таблетку від тиску прийшлось випити. Поки ми доїхали до СТО в Соткамо, було вже біля 14-00 або 15-00 години.
Приїхали на місто, майстерня закрита, великий майстер всіх часів і народів Алпо пішов на обід. Наша машина стояла край проїжджої частини дороги. На вхідних дверях в СТО висіло повідомлення з номером телефону, куди дзвонити, якщо щось. Ми подзвонили. Невдовзі Алпо приїхав і суворо виніс вердикт: до сплати – 220 евро.
Перевівши подих, я спитала: Хіба може заміна гумової 10-ти сантиметрової трубки, яку ви відрізали від якоїсь старої трубки в своєму гаражі, коштувати 220 евро?
З невозмутимим обличчям Алпо відповів:
– Ні. Не може. Стільки коштує моя робота.
Ми ще поговорили про необґрунтованість ціни і те, що він явно захотів заробити на іноземцях, які сьогодні тут, а завтра їх не буде, про те, що він міг хоча б попередити нас про таку золоту ціну його роботи. Але він твердо стояв на своєму, вимагав 220 евро і чомусь не хотів видавати нам рахунок на свої дорогі послуги. Алпо не чув про мій поганий характер, не знав хто я така, не здогадувався, що розслідування вже фактично почалось, і що я вже почала збирати докази по майбутній , можливо й кримінальній справі, але він чудово зрозумів, що без рахунку на папері з його підписом, я нікуди не піду.
Відтак, через силу, неохоче, огинаючись, рахунок нам був виписаний і наразі він став для нас єдиним доказом того, що заміна гумової трубки, яку можна було зробити максимум за одну годину, коштувала нам 220 евро.
В рахунку ми прочитали, що клята гумова трубка нічого не коштувала, а всі 220 евро Алпо взяв за свою 5-ти годинну роботу!
Як вам поворот? Наша машина знаходилась у гаражі Алпо з 13-00 до 15-00 наступного дня. Це 22 години. Чому він не виписав нам рахунок на 22 години роботи? Або хоча б на 12 годин, за виключенням часу для сну? Залишається загадкою.
На наступний день, ми помітили, що та клята трубка знов стала пропускати воду і ми не могли виїхати з кемпінгу декілька днів, поки не дочекались власника нашого кемпінгу з інструментами, не підтягнули самостійно хомути, щоб доїхати знов до того міста Соткамо, до того скляного Алпо.. Коли ми приїхали в майстерню, там був лише один майстер. Ми пояснили, що треба переробити роботу за 220 евро, бо знов з машини тече вода. Майстер на ім”я Женя ( він говорив по -російськи) довго дзвонив Алпо, тому що його нібито не було в той день на роботі, але так і не дозвонився. Потім майстер Женя сказав, що він не може поремонтувати нам трубку. Адже цю роботу погано зробив його колега і він не хоче відповідати за його помилки. Коли Женя побачив рахунок в 220 евро за заміну трубки, він був неймовірно здивований і сказав: “За 220 евро я перебираю половину двигуна! Це не майстерня, а шарашкина контора! ”
Я просто обожнюю різні ребуси. Тому, наступні декілька днів, наполегливо шукала на фінських сайтах інфомацію про те, хто в Фінляндії відповідає за космічний сервіс, і узнала, що в магістраті ( аналог нашій обласній адміністрації) є відділ, що відповідає на обслуговування клієнтів. Знайшла адресу магістрату і … Ну звісно! Ми поїхали, до них в магістрат. На прийом.
Там мене зустріла чемна жіночка, яка уважно вислухала розповідь про дорожезну гумову трубку і повідомила нам, що в Хельсінкі є установа, яка займається саме такими проблемами і надала нам її контакти. Це щось на кшталт нашого Управління захисту прав споживачів. Цілий день ми дзвонили по вказаному телефону 029 553 6901 в Хельсінкі. Нам постійно говорили, що лінія перевантажена. Ближче до вечора , зрозумівши, що дозвонитись нереально, вирішили подати скаргу електронною поштою. Звісно, що весь цей час мені допомогали мої друзі і знайомі перекладати тексти на фінську мову, допомагають і тепер. За що я їм дуже вдячна.
Буквально через день, на електронну пошту нам надійшла відповідь приблизно наступного змісту: Виходячи з тесту вашої скарги, ваші права було порушено під час надання послуги з ремонту автомобіля. А також констатували: що майстер мав попередити нас про ціну роботи перед тим, як почати ремонт, і будь -який майстер мав зобов”язаний усунути недоліки ремонту за кошт підприємства, коли ми звернулись повторно. Однак, за процедурою, прийнятою в Фінляндії, мені потрібно звернутись з письмовою скаргою до фірми, яка здійснювала ремонт автомобіля і почекати 10 днів на відповідь від них. Якщо вони , в добровільному порядку не врегулюють спірне питання з нами, тоді вже підключаються фахівці вказаного офісу під складною назвою ”ULUTTAJANEUVONTAA”. Щоб написати таку скаргу, нам прийшлось ще раз заправити бак паливом, витратити цілий день і приїхати в майстерню, щоб узнати точну адресу фірми, її назву, адже таких відомостей в рахунку, що виписав нам скляний Алпо не було. Ні адреси. Ні назви фірми. Ні даних про керівника установи. Ні телефону. Нічого, окрім прізвища самого майстра. Я сфотографувала адресу на будинку, двір і вхідні двері установи, написала скаргу на цю адресу і пішла шукати друзів, щоб перевели мені її текст на фінську мову. Всі в цей час були на роботі, тому ми поїхали назад. Знов біля 200 км проїхали даремно. Деякий час консультувалась зі знайомими як правильно написати скаргу, якщо ім”я її керівника невідомо, шукала хто перекаладе скаргу, як і де мені її роздрукувати, адже ми жили в кемпінгу посеред лісу. Нарешті скарга була готова , перекладена і ми знов поїхали в майстерню. Сказати чесно, я її вже бачити не могла.
Як ви вже зрозуміли, ми знов заправили бак паливом, проїхали біля 200 км , щоб приїхати і вручити особисто скаргу в майстерню. Таким чином, ціна заміна 10-сантиметрової гумової трубки, з 220 евро все зростала і зростала.
А далі нас чекав сюрпиз!
https://youtu.be/uHTRlcJatuY
Ви не повірите, але в Фінляндії від мене закрилась ціла фірма! Вона просто зникла! Коли ми приїхали в майстерню, щоб вручити їм скаргу, виявилось, що фірма “рога і копита” закрилась! Отакої! Всі об”яви з дверей були зняті. Ніяких надписів. Ніяких телефонів. Вмерла фірма. Ніби її не було. Про їх діяльність свідчили лише автомобілі у дворі. І почалось. Нам треба їхати додому, а скарга не вручена і вручити її нема кому. Ми залишили довіреність , написану від руки одному з фінських друзів і попросили його представляти наші інтереси у всіх установах, щодо вказаної скарги. Наполегливий і дуууже терплячий наш друг, ходив кожен день на СТО, як на роботу, в різний час дня. То ранком, то по обіді.. І завжди всі двері були закриті і не було жодних ознак діяльності. Однак, йому майже через місяць, вдалось такі підловити фірму невидимку відкритою. Скаргу він подав. Її прийняв особисто скляний Алпо. Ми почекали 10 днів. Чуда не відбулось. Ніхто навіть не надав відповіді на скаргу. Тепер я підготувала лист в офіс захисту прав споживачів в Хельсінкі, та повідомлення про злочин в фінську поліцію. Така вона моя вдача. Навіть, у кращій країні Євросоюзу, мені поталанило натрапити на непорядних надавачів послуг, які ще й і фірму закрили, щоб заховатись від мене. Але я вмію чекати. Маю час і натхнення дочекатись відповіді з поліції та з ULUTTAJANEUVONTAA
І ще дуже важлива інофрмація до цієї теми: По приїзду додому, ми купили новий комплект тих трубок, вони три разом у комплекті коштували 15 евро! Абсолютно нові. Чоловік вже замінив їх і, нарешті маємо спокій з тим підтіканням.
Лариса Ступак (Лора Приходько)
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
Новини партнерів

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *