Ужгородський бізнесмен Віталій Тереля вирішив дати поради українським можновладцям, які перешкоджають встановленні конкурентоспроможного ринку вживаних автомобілів, зокрема Голові парламентського Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Ніні Южаніній.
Уважно послухав п. Южаніну(дуже хочеться написати російськомонголотатарським язіком, але стримаюсь) про автомобілі, то в мене склалось враження що в неї не хватає клепки в її “курячому мозку”. такий “брєд” нести як вона, може лише людина або несповна розуму, або конкретна “с…а”, яка просто не поважає НАРОД УКРАЇНИ.
Треба розуміти одну звичайну річ. Чому в нас ринок вживаних автомобілів взагалі не працює? Тому що вживані автомобілі в Україні в два а то і більше разів дорожчі за аналогічні автомобілі в Європі і можна сказати в усіх розвинутих державах. Цей ринок в Україні не має конкуренції і фактично є монополістом. Як відомо ціну диктує ринок. Людина вибирає те що краще а потім те що дешевше. Якщо прийняти закон про доступне розмитнення автомобілів, хоча би на тому рівні як в наших сосідів словаків, поляків та чехів, то сам ринок буде наповнений різними автомобілями, як то кажуть на всі смаки та кольори. Відповідно якщо є вибір то і буде доступна ціна. А коли подешевшають вживані автомобілі, відповідно почнеться рух між покупцями та продавцями, тоді і запрацює ринок нових автомобілів.
Зараз ситуація на ринках вживаних та нових автомобілів дійшла до такої ситуаці, що людина маючи додаткові фінанси та вживаний автомобіль, не в змозі купити новий автомобіль, хоча має велике бажання, тому що не може продати свій вживаний автомобіль, так як покупець на вживаний автомобіль не купляє, тому що знає ціну такого же автомобіля в Європі(в два рази дешевше як в Україні) і переплачувати не збирається та всілякими способами, часом і в деякій мірі порушуючи законодавство України, купляє авто в Європі та ввозить його додому.
Я вважаю, що коли змінять законодаство (а ринок диктує умови, що це буде зроблено обовязково), що регулює розмитнення авто і розмитнення стане доступним, то обовязково запрацює ринок продажу всіх автомобілів, як нових так і вживаних. Це в свою чергу потягне розвиток ринку в сфері послуг в атосервісах, продажу запчастин, розвиток не корупційних сервісів по технічному контролю стану автомобілів, так як виникне конкуренція в цій сфері послуг.
В свою чергу обовязково запрацює фінансовий ринок кредитування та лізінгу як нових так і вживаних автомобілів, де до речі також потрібні серйозні зміни відсоткових ставок кредитування та лізингу.
Логічно виходить, що завдяки правильни змінам в це законодавство та при правильному вирішенні цього питання, багато людей знайде себе тут як підприємці малого, середнього та великого бізнесу. Хтось собі знайде робоче місце на сервісі техообслуговування, хтось в
в салоні автомобілів і т.д. Тобто зайнятість населення покращиться і відповідно відрахунки до бюджету.
Також на мою думку, немаловажний аспек займає місце в цій тематиці і сфера цивільного автострахування. Єдине що в нашій державі немає достатнього контролю за страхуванням власниками транспортних засобів свого транспорту. Тут досить взяти до уваги досвід Чехії, де це законодавство є досить ліберальним та відносно не дорогим. Наприклад на автомобіль шкода октавія 1,9 тді 2006 року випуску ціна страхівки на рік коштує 4900 крон(5300грн). Це ціна разом з зеленою картою для виїзду за кордон.
Тому панове депутати, бізнесмени автолоббісти та керівники нашої держави, якщо не знаєте з чого почати реформи в цій сфері, то можемо вам допомогти та пропонуємо вам свої знання та допомогу, відповідно за грошову винагороду згідно чинного законодавства. А то виходить так що щось хочете а не знаєте з чого почати(можливо), а скоріш за все, як ви і всі звикли, думаєте як би ще вкрасти чи заробити грошей, при цьому нічого не вкладуючи (маються на увазі фінанси).