Вчора в міську раду Ужгорода запросили перевізників, які забезпечують маршрутний рух у місті, та представників житомирського ПП “Автоимидж” – фірми, яка за рішенням виконкому мала б поставити на всі автобуси GPS-пристрої (трекери).
Нараду ініціював тимчасовий мер і він її проводив.
Почали перевізники з питання, чи не матимуть вони клопотів, якщо угоди з “Автоимидж” укладуть, а правоохоронні органи визначать, що конкурс провели неправомірно і все доведеться скасовувати.
Нагадаємо, ПП “Автоимидж” не брало участі в конкурсі на визначення, хто ж надаватиме цю послугу – до закінчення терміну документи не подали. Їхню пропозицію розглянули безпосередньо під час засідання конкурсного комітету і, оскільки вони пропонували найнижчу ціну, голоси членів комітету розділилися – половина були за житомирську фірму, ще стільки ж за ужгородську.
Умови конкурсу передбачають, що в таких спірних випадках рішення приймає голова комітету, отож заступник міського голови Ярослав Шафарь оголосив переможця конкурсу – ужгородське ТзОВ “Ужконтроль”.
Проте уже на засіданні міськвиконкому, де йшлося з ким укладати угоду про надання GPS-систем ужгородським перевізникам, тимчасовий мер наполіг, щоб це була житомирська фірма “Автоимидж”. І в рішенні виконкому зазначили:
“Визнати надавачем послуг суб’єкта господарювання для виконання функцій організації та управління рухом автобусів на регулярних міських автобусних маршрутах загального користування з використанням “GPS-системи” суб’єкта господарювання – Приватне підприємство “Автоимидж”.
На сьогоднішній нараді на сумніви перевізників щодо законності всієї затії, тимчасовий мер доволі різко заявив: якщо хтось таке скаже, я особисто відведу за руку в прокуратуру, СБУ, міліцію!
На тому перейшли до обговорення тексту договору, який представила ужгородським перевізникам житомирська фірма.
Один із перевізників зазначив: це не договір – вони нам умови виставили. І пояснив, що не подобається ужгородським підприємцям.
Одна з головних претензій – оплачувати наші повинні авансом – до 20 числа за послуги, які нададуть у наступному місяці. У ході дискусії представники житомирської фірми погодилися, щоб до 20 платили за поточний місяць.
Наступна – угода передбачає, що житомирська фірма може в односторонньому порядку змінити вартість послуг – без погодження з перевізниками. Зрештою, домовилися зняти цей пункт.
Перевізники пояснили, що за умовами конкурсу на перевезення тримають кілька резервних машин, які виїздять лише у разі необхідності, коли ті, що на маршруті, ставлять на ремонт тощо. А тому за пристрої, встановлені на таких бусиках, котрі виїздять, у кращому разі, раз на місяць, платити не хочуть.
Далі дискутували про штраф, який мали б сплачувати перевізники, якщо не вчасно подадуть машини для встановлення обладнання – поза попередньо погодженим графіком. Зрештою, утрясли, що такі штрафи будуть і з боку “Автоимиджа”, якщо ті якимось чином затримають роботи.
Не сподобався нашим перевізникам і пункт про те, що відсутність рахунку-фактури не звільняє перевізника від оплати. Як і те, що в разі, якщо машину заміняють, то за встановлення на іншу потрібно платити заново.
Перевізники ще зауважили, що угоду передбачено укладати на 5 років, але зробити цього не може ніхто, тому що угода з міськрадою на перевезення – лише до кінця наступного року, а хто пройде новий конкурс і на скільки автобусів – невідомо.
Ці та інші пункти або повирішували, або домовилися як це зробити.
Відтак ПП “Автоимидж” зібралося показати, які чудові так звані розумні зупинки – з електронними табло, на яких відображається, коли прибуде маршрутка, з безкоштовним wi-fi – вони зробили в Житомирі і збираються зробити в Ужгороді. На цьому Щадей розпрощався, попросивши доузгодити всі нюанси.
Однак щойно він пішов – буквально вдарив грім – усім розв’язалися язики. Заступник міського голови Ярослав Шарфарь категорично заявив, що за умовами конкурсу угода на постачання GPS має бути тристороння і включати фірму, яка постачає пристрої, перевізників та міську владу. Якщо ж ПП працює напряму з перевізниками, укладає з ними угоди, то до чого міська рада? Якщо розмова у форматі двох, то це тільки бізнес, ідіть домовляйтеся, десь може в кафе – без міськради, – сказав він і, звертаючись до представників із Житомира додав: – ви не до кінця читали умови конкурсу. Сьогоднішньої зустрічі немає, її ніхто не фіксує. Це зустріч друзів чи, може, «катрусин кінозал»? Рішення виконкому незаконне. Як можна укладати угоди під час проведення перевірок? Я б з вами як бізнесмен не уклав угоду. Ви хочете тільки зібрати гроші.
Присутня на засіданні громадський активіст Маріанна Собран додала, що на запит отримала більше 300 листків документів про конкурс і вивчила їх як юрист. На її думку, перевізники – не учасник конкурсу, вони не обирали компанію, – їх поставили перед фактом. Виконком може або затвердити рішення конкурсу, або призначити новий, але визначати надавачем послуг поза конкурсом житомирську фірму не мав права.
Зрештою, всі переглянули відео про розумні зупинки і куплені 33 тролейбуси в Житомирі, погодилися, що пропонована абонентська плата – 170 гривень в місяць – справді найнижча, але все зроблено не належним чином, юридично не продумано. Бо навіть у Житомирі фірма має угоду з комунальним підприємством, тобто тим, яке належить міській владі, а перевізники платять цьому підприємству.
Підвів, найбільш образно, риску під дискусією один із перевізників:
“Питань у нас до фірми нема, ціна хороша, зупинки гарні – є питання до влади. Наприклад, завтра прийде новий мер і скаже: через рік конкурс на перевезення, хочеш виграти – іди бери GPS-трекери в іншого підприємця. І що мені робити?”
На тому всі й розійшлися, а питання – вкотре – “зависло”.