Декларація про громадську люстрацію розроблена за участі коаліції громадських організацій Закарпаття “За європейською інтеграцією України” і прийнята представниками Закарпатського євромайдану до реалізації та затверджена на всенародному віче у м.Ужгороді на площі театральній 9 березня 2014 року. До громадського люстраційного комітету обрано 12 чоловік – представників громадських організацій і рухів ,які входять до Закарпатського євромайдану.
Декларація
про громадську люстрацію на Закарпатті
Ми, представники формальних і неформальних громадських об’єднань і рухів в Закарпатській області, які виступили проти диктаторського режиму Януковича та координували свої зусилля і дії впродовж листопада 2013р. – лютого 2014р.,
-
усвідомлюючи нагальну необхідність захисту українського суспільства і, зокрема, громад Закарпаття від повернення диктатури чи автократії в нових формах,
-
розуміючи виключну важливість реальних змін у поступі нашої країни до справжніх реформ в інтересах всього народу і кожної людини,
-
започатковуючи якісно нові та більш ефективні реформи і методи всенародної боротьби з тотальною корупцією, яка роз’їдає українську владу і суспільство,
-
виступаючи за необхідність радикального оновлення державної виконавчої влади та місцевого самоврядування на всіх рівнях на принципах моральності, професійності, доброчесності, прозорості та підзвітності громадам, декларуємо про таке:
-
За нинішніх умов суспільство і громади Закарпаття гостро потребують запровадження люстрацій них процесів – як процедур і дій очищення влади та унеможливлення приходу до влади нових осіб, які скомпрометували себе попередньо службовою, політичною чи громадською діяльністю.
-
За умов відсутності в Україні спеціального законодавства про люстрацію, ніщо не забороняє об’єднаній громадськості ініціювати та здійснювати громадську люстрацію, діючи при цьому в рамках Конституції та законів України. Навпаки, процес громадської люстрації, як і всенародний рух Євромайданів по всій країні, має стати потужним поштовхом до якнайшвидшого прийняття люстраційного законодавства.
-
Громадська люстрація полягає:
-
у виявленні та моральному осуді конкретних осіб та організацій, що були причетні або активно підтримували побудову диктаторського режиму в Україні у 2010-2014 рр., а також – були причетні до порушень прав і свобод громадян (політична і моральна люстрація);
-
у виявленні осіб та організацій, в діяльності яких є ознаки корупції з негайною передачею попередньо зібраної інформації до правоохоронних органів для реагування (антикорупційна люстрація);
-
в організації ефективної системи звернень до органів нинішньої влади з питань рішень громадського люстраційного комітету і громадського люстраційного процесу загалом та моніторингу реагування влади на такі звернення.
-
Об’єднана громадськість Закарпаття вважає, що якщо особа у період з 2010 р. по 2014 р. займала посаду з нижченаведеного переліку в органах державної виконавчої влади чи у місцевому самоврядуванні, в правоохоронних органах, прокуратурі і судах, на державних підприємствах, то вона не має морального права надалі займати цю посаду і має добровільно звільнитись або ж бути звільнена:
-
Голови місцевих державних адміністрацій та їх заступники (РДА і ОДА);
-
Керівники структурних підрозділів облдержадміністрації (директори департаментів, начальники управлінь).
-
Керівники та їх заступники територіальних відділень центральних органів виконавчої влади зі спеціальним статусом.
-
Голови та їх заступники – окружного адміністративного суду, місцевого господарського та апеляційного суду, місцевих загальних судів;
-
Обласні, районні, міськрайонні, міські прокурори та їх заступники, керівники відділів і управлінь обласної прокуратури;
-
Керівники територіальних відділень державних підприємств.
-
Вважаємо також, що громадському люстраційному процесу, моральному осуду та звільненню з вищеперерахованих посад підлягають члени Партії регіонів, Комуністичної партії України, ВМГО «Молоді регіони» та ВГО «Український вибір».
-
Вимагаємо, щоб призначення на вищеперераховані посади відбувалось лише шляхом громадського обговорення, публічного та прозорого конкурсу, проходження громадської люстрації на основі таких критеріїв :
-
ПРОФЕСІЙНІСТЬ. Кандидати повинні мати закінчену профільну або суміжну вищу освіту, позитивні рекомендації та управлінський досвід не менше двох років;
-
ДОБРОЧЕСНІСТЬ. Майбутні керівники не можуть мати корупційної історії, тобто щодо них не повинні існувати обґрунтовані підозри у причетності до корупційних правопорушень. Вони також не можуть бути причетними до порушень прав і свободи людини. При цьому йдеться не тільки про підозри, які висувалися державними органами, але насамперед про ті, які з’явилися внаслідок журналістських розслідувань засобів масової інформації та авторитетних громадських організацій;
-
ПРОЗОРІСТЬ СТАТКІВ. Майбутні керівники повинні оприлюднити свою декларацію про майно, доходи і витрати до розгляду питання про призначення на посаду і оприлюднювати в подальшому щорічно відповідно до законодавства та високого суспільного запиту на прозорість. При цьому задеклароване майно і доходи повинні відповідати реальному стилю життя особи;
-
ПІДЗВІТНІСТЬ. Нові керівники щонайменше протягом тижня з моменту призначення мають ознайомити суспільство зі стратегічними завданнями підрозділу та що два місяці звітувати перед суспільством про виконану роботу;
-
НОВА ГЕНЕРАЦІЯ. Суспільство очікує побачити на державній службі нові молоді обличчя з незаплямованою репутацією, авторитетом серед професійних кіл та журналістів, з новими ідеями та якісною освітою які раніше не були на державній службі та на службі в органах місцевого самоврядування.
|
Формальні і неформальні громадські об’єднання
|

Доброго дня!!!!! В мене тільки одне питання до автора статті! Як, Ви можете гарантувати дієвість вашого люстраційного комітету, якщо більша частина представників партії регіонів написала заяву про вихід з партії, та діє принципу ротації посад.
Щоб таких питань не виникало, терміново необхідно прийняти закон України “Про Люстрацію”