//Ужгородські шахраї використовують спеціальні насадки для банкоматів

Ужгородські шахраї використовують спеціальні насадки для банкоматів

насадка2Про це “Трибуну” інформує блогер та фінансовий експерт Інна Конар.

Тільки за перші два тижні січня 2015року в Ужгороді було виявлено шахрайські обладнання-насадки більш ніж на 7-ми банкоматах різних фінансових установ. Постраждали десятки мешканців міста.

Історії про те, як шахраї видурють різноманітними маніпуляціями у власників пластикових карток їх персональні дані та здійснюють, користуючись отриманим, крадіжки з рахунків несчастних жерв, з’являються в інформаційній мережі уже давно і регулярно. Не зважаючи на усі застереження представників Банків не повідомляти нікому ПІН-код карти, CVV- коди, кодові слова, паролі тощо, люди продовжують “наступати на ті ж граблі” і передавати власноруч злодіям “ключі” до своїх коштів.

Що цікаво, серед постраждалих трапляються навіть працівники самих банків. Так жінка-касир розповідає, що знає про усі заходи безпеки, але їй перезвонили і сказали, що по її карті зафіксовані якісь невдалі спроби підозрілих транзакцій і Банк мусить впевнитись, що карта знаходиться у клієнтки та паралельно здійснити процедуру ідентифікації. Шахраї були дуже переконливі і вміло жонглювали спец.термінами, що притупило обачність наляканої жертви. Зрозуміла жінка, що щось не так, коли їй прийшли sms-повідомлення про платежі з її рахунків.

Не рідкість, коли злодії телефонують людям, щоб повідомити: їх близький (дитина/чоловік/батьки) потрапив у біду (аварія із летальним випадком, затримання міліцією за “злочин”…) і потрібно терміново перерахувати кошти, щоб усе швиденько “зам’яти” і уникнути негативних наслідків. Шахраї тримають жертву в напрузі “на телефоні”, доводять до ТСО і підказують, що потрібно робити. І от дивина, літня жінка/чоловік, котрі раніше навідріз відмовлялась користуватись банкоматами/ТСО, бо вони погано бачать/застарі для цього/нічого не розуміють тощо, в якомусь трансі добровільно перераховують свої гроші злодіям і навіть не здійснють спроби зв’язатись із своїми “потрапившими в біду” родичами.

В зоні ризику знаходяться і ті, хто через інтернет торгує якимось речами. Так донька одного ужгородського бізнесмена вирішила продати сукню. Ледве виставила вона оголошення на сайт, як одразу відзвонився “потенційний покупець”. Декілька уточнючих запитань, щодо шаття і все, клієнт хоче придбати річ і готовий одразу перерахувати гроші на карту. Щаслива школярка просить у тата карту. Далі дівча, пишаючись своєю дорослістю і продвинутістю в сучасних технологіях, слухняно слідує інструкціям шахраїв і нажимає усі потрібні кнопки ТСО ( міг бути і банкомат). Після цього за серце хапається тато, котрому прийшло sms-сповіщення про зняття 18000грн з його картки.

Крадіжки грошей за допомогою несанкціонованних виготовлень дублікатів сім-карт та блокування оригіналу і отримання через номер телефону доступу до Клієнт-банку поступово відходять в минуле. Оператори мобільного зв’язку і фінансові установи постійно розробляють і застосовують все нові і ефективніші методи протидії. Однак не слід втрачати пильність і уникати звичок передзвонювати на телефонні номери з яких “маячать” та присилають смс з проханям про зворотній дзвінок (вам ніби-то заблокували карту, або у вас просрочена заборгованість по “кредиту” і для уточнення деталей потрібно зателефонувати), або sms-прохання “бідного і голодного студента” щодо повернення “помилково” закинутих гривнів на поповнення вашого телефонного номеру тощо.

Схем крадіжок чимало. Однак більшість з них грунтуються на необачності людей, котрі піддаються психологічним маніпуляціям шахраїв та добровільно передають останнім свої персональні дані.

Чого варта лише досить поширена звичка передавати свою карту офіціантам в ресторанах/кафе для розрахунку. Це робити не можна. Оскільки офіціант матиме достатньо часу, щоб сфотографувати номер карти і CVV- код, а отже згодом мати можливості здійснювати платежі за ваш кошт в інеті. Задля безпечного розрахунку власнику пластика потрібно самому підійти до pos-терміналу, або попросити принести апарат до столика.

Врешті навіть знімаючи готівку із своїх карток в банкоматі, потрібно бути уважним і перевіряти чи не присутні там якісь насадки (на клавіатурі, приймачі карт тощо). Злочинці встановлюють спеціальні skimming-пристрої на банкомат для зчитування данних користувача з магнітної смуги на зворотній стороні карти. Використовучи отримані таким чином реквізити, зловмисники виготовляють дублікати пластикових карт.

Так тільки в січні 2015року в Ужгороді були зафіксовані такі обладнання більш ніж на 7-ми банкоматах різних фінансових установ.

А між тим на офіційних сайтах багатьох банків обіцяється винагорода від 5000-8000грн кожному, хто виявить пристрої шахраїв і повідомить установу-власника банкомата.

В свою чергу уряд також планує ввести кримінальну відповідальність за шахрайсва з банківськими картками. Верховна Рада уже зареєструвала відповідний законопроект за номером 1272 ” Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за незаконні дії з платіжними інструментами та іншими засобами доступу до банківських рахунків)”.

Отож будьте обережні!!!

-Не повідомляйте нікому ваші персональні дані та інформацію про картки, паролі (статичні чи динамічні). Жоден працівник банку їх ніколи не запитуватиме. Такий прецендент – однозначно шахрайство. За виключенням випадків, коли Ви самі були ініціатором дзвінка в Call- центр.

-Не передавайте нікому свої пластикові карти (в тому числі родичам), не залишайте їх без нагляду.

-В усіх непевних ситуаціях звертайтесь безпосередньо в Банк/службу підтримки. Не здійснюйте поспішних і необдуманих дій.

-Не розраховуйтесь пластиковою карткою в незнайомих і підозрілих інтернет-магазинах. Щодня створюється десятки одноденних сайтів/магазинів, через котрі отримується доступ до персональних даних користувачів.

Для операцій в інтернеті краще відкрити окрему карту і не тримати на ній великих сум.

-Слідкуйте в магазинах при розрахунку скільки раз “прокатується” ваша карта через “pos”-термінал. Бувають недобросовістні торговці.

-Знімаючи кошти в банкоматі, будьте уважні щодо його незвичного виду.
Не дозволяйте нікому підглядати за вашими діями при введені ПІН-коду, знятті готівки, здійсненні платежів.
Також будьте обережні щодо звичайних грабіжників, котрі можуть відібрати готівку насильно (особливо це стосується дітей).

-Користуйтесь кеш-лімітами (денними/місячними) щодо обмеження дозволених сум для розрахунку в інтернеті чи зняття готівки.

-Користуйтесь послугою sms-інформування, щоб бути в курсі будь-яких операцій на ваших рахунках.

-Якщо загубили карту, чи вона застряла в банкоматі, чи є підозра щодо її несанкціонованого використання, не роздумуйте, одразу телефонуйте в Банк та блокуйте карту, а уже потім будете виясняти що та до чого.

-Хоча б раз у місяць переглядайте виписки по своїм рахункам.

Як твердить народна мудрість: береженого Бог береже!

І як радить Finance.UA :
«…Найголовніше, що потрібно запам’ятати – банки ніколи самі не просять повідомляти номери карт, ПІН-код, паролі і секретні ключі – це 100% шахрайство»….
…Також не варто реагувати на СПАМ-розсилки, встановлювати програми, надіслані від невідомих відправників, і тим більше – повідомляти свої персональні та фінансові дані у відповідь на запити. Не рекомендується також переходити за гіперпосиланнями всередині листів на сайти банків та інших фінансових організацій – це може бути підроблений сайт псевдо банку з реквізитами та контактами шахраїв.”

Loading...