Що мотивує закарпатських лісників будувати краще за автодор (фото)

Таке риторичне запитання задає на своїй сторінці у мережі Фейсбук журналіст Олена Мудра.
На #Тячівщина в Брустурянському держлісгоспі будують нову автомобільну лісову дорогу, яка має з’єднати урочище Гладин-Околи з околицями Чорної Тиси. За словами лісників, дорога будується власним коштом. 
Судячи з масштабів та темпів будівництва – задоволення не з дешевих. Виходить, що лісгосп має достатньо надходжень до свого бюджету від продажу деревини. І це при тому, що лісозаготівельне держпідприємство, як власник міжнародного сертифікату FSC, мало в рази скоротити об’єми рубок і, відповідно до логіки, фінансові поступлення мали б зменшитися. Тут дуже б було цікаво побачити бюджет підприємства роки так за три, скільки саме виділено на будівництво та, власне, сам кошторис проекту.
Друге питання у стандартах будівництва. Як відповіли в лісгоспі, зараз триває будівництво лісової автомобільної дороги.
Згідно з класифікацією лісових доріг, подібні дороги відносять до магістралей, а отже містить у своїй будові дорожні будівельні матеріали. Хіба така дорога не має відповідати ДБНам? А, якщо так, то проект мусить обов’язково містити ОВНС.
І найбільш цікавий факт: запланований до побудови курортно-рекреаційний комплекс “#Свидовець“. Саме під нього будується вищезгадана траса, яка має сполучати франківський “Буковель” із закарпатськими міні-курортами Драгобрату та, поки що існуючим на папері, “Свидовцем”. Така собі єдина мережа, яка має на меті об’єднати в одних чи декількох руках єдину мережу курортів у Карпатах. Цікавим є той факт, що під час представлення проекту громадам Тячівщини та #Рахівщина, сучасні дороги представляли як один з бонусів та говорили, що вони будуватимуться коштом забудовника.
Що влада? Підтримує. При чому майже одноголосно по всій вертикалі. Подивіться на фото і порівняйте побачене з черговими обіцянкам про розвиток та інвестиції, а ще згадайте МГЕСи. Різниця тут тільки в масштабності: більше капіталовкладень, більше можливостей для лобіювання та просування чергових схем. Ситі будуть всі.
Тож що дорога? Будується. З розмахом і швидко. Все-таки мотивація керівництва змушує підлеглих ворушитись.
Цікавий факт: як стерджують в РДА, інвестора наразі немає та за їхніми словами, вони знайдуть його згодом. Гроші на проектну документацію були виділені з районного бюджету.

Ну а ми всі? Ми почали і будемо боротись те, що має належати нам всім і нікому особисто – нашу природу!

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *